Vedle otázky čemu učit, klademe již léta důraz na to, jak učit – tedy na kvalitu vyučovacího procesu.
Vyučující na naší škole používají aktivizační metody, které vedou k efektivnímu učení. Snažíme se podporovat kritické a samostatné myšlení žáků a jejich aktivitu. Vycházíme z jejich vlastních zkušeností a prožitků, pracují s různými informačními zdroji včetně internetu.
Ve vyučování převažují konstruktivistické přístupy, kdy učitel nesděluje hotové poznatky, ale vytváří učební situace, v nichž žáci samostatně či ve skupině hledají informace, pracují s nimi, zkoumají je a na základě vlastního přičinění se dobírají výsledku. Chápeme poznávání jako postupný proces, v němž má hlavní roli aktivita žáka a snahou učitele je připravit pro ni optimální podmínky. Konstruktivistické postupy směřují k vyšší úrovni poznávání a k rozvoji myšlení.
Neoddělitelnou součástí takových přístupů je metakognitivní učení, při kterém si žáci uvědomují, jak se učili, co jim v učení pomáhalo a jak by měli postupovat dál.
Jde nám primárně o vnitřní motivaci žáků. Chceme, aby o učení měli zájem proto, že jim přináší nové poznatky a uspokojení z úspěšného řešení problému, ne pro dobrou známku nebo pochvalu rodičů.
Aktuálně zde nejsou žádné nadcházející akce.
Aktuálně zde nejsou žádné rekvalifikační kurzy.
Aktuálně zde nejsou žádné kroužky & aktivity.
Aktuálně zde nejsou žádné projekty & spolupráce.
PaedDr. Zuzana Majstrová
Ředitelka školy
Fingerova, 17, Hlavní město Praha, 158 00, Česko.
Komentáře (0)
Napsat první komentářKomentáře ke škole (0)
Napsat komentář