Charakteristika školy – poskytování základního vzdělávání podle vzdělávacího programu základního vzdělávání
ŠVP – základní škola T. G. Masaryka poskytuje svým žákům standartní základní vzdělání podle Školního vzdělávacího programu (79-01-c/01). Náš program se nazývá Školní vzdělávací program pro ZŠ „Škola příležitostí“. Naším cílem je, aby naše škola byla motivujícím prostředím, kde se žákům s různými vzdělávacími potřebami dostává kvalitní a kvalifikované vzdělávací péče. Zároveň je nutné, aby se zde žáci cítili bezpečně, spokojeně a do školy se těšili. Ve školním roce 2019/2020 jsme pokračovali ve využívání prvků z programu „Začít spolu“ ve výuce, a to zvláště na 1. stupni.
ZÁKLADNÍ CÍLE VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU
- Podněcovat žáky k tvořivému myšlení, logickému uvažování a ke schopnosti řešit problémy, samostatně pozorovat a experimentovat, získané poznatky analyzovat, porovnávat, posuzovat a vyvozovat z nich závěry s použitím v budoucnu; uvádět znalosti do souvislostí, na jejichž základě si vytvářet komplexnější pohled na přírodní a společenské jevy; volit vhodné způsoby řešení problémů, aplikovat osvědčené postupy při řešení nových nebo obdobných úkolů a situací – rozvíjet základní občanské kompetence.
- Rozvíjet v žácích schopnost spolupráce a respektu k práci a úspěchům svým i druhých. Rozvíjet spolupráci ve skupině při řešení úkolů, podílet se na vytváření pravidel práce v týmu a na vytváření příjemné atmosféry v týmu; aktivní přispívání k diskusi, umění obhájit si vlastního názor, mít respekt ke zkušenostem a názorům jiných lidí.
- Vést žáky k toleranci a ohleduplnosti k jiným lidem, jejich kulturám a duchovním hodnotám, učit je žít společně s ostatními lidmi (vnímat kulturní a historické dědictví jako významný fenomén; být vnímavý k tradicím a kulturním hodnotám jiných)
- Připravovat žáky k tomu, aby se projevovali jako svébytné, svobodné a zodpovědné osobnosti, uplatňovali svá práva a plnili své povinnosti (mít sebevědomé vystupování, pozitivně představu o sobě samém, ale současně schopnost vcítit se do situací ostatních a respektovat jejich přesvědčení nebo názory; řešit praktické problémy a životní situace na základě pochopení principů, jimiž se společnost řídí, znát svá práva i povinnosti; schopnosti hodnotit výsledky vlastní činnosti a činnosti jiných.
Komentáře (0)
Napsat první komentářKomentáře ke škole (0)
Napsat komentář