Ministr Bek: Digitální přijímačky si budou moci školy a rodiny předem vyzkoušet
Od poloviny ledna se bude postupně spouštět systém digitálního přijímacího řízení na střední školy. ...
Číst článekV pořadí třetím gymnáziem, které se stalo tzv. Centrem interaktivní výuky a vstoupilo tak do prestižního klubu necelé třicítky pražských škol, je Gymnázium Litoměřická. Tato elitní škola z Prahy 9 při své IT výuce vnímá potřebu jít s dobou a žákům nabízet takové vybavení, které podpoří plnohodnotný rozvoj jejich potenciálu. Vstoupila proto do projektu iKAP2, připraveného a realizovaného pod patronátem Magistrátu hl. m. Prahy a Hospodářské komory hl. m. Prahy. Krajského projektu zaměřeného na podporu a rozvoj pražského školství. Díky účasti a zapojení školy byly postupně vybudovány dvě supermoderní třídy, vybavené především pro ideální výuku IT a specificky práci s 3D technologiemi. Patřičně proškoleni byli následně také pedagogičtí pracovníci školy a nadešel proto den, kdy třídy mohou přejít ze zkušebního provozu do režimu plného. Dnes se proto v prostředí školy sešla paní ředitelka Jaroslava Najnarová s panem Pavlem Fingerem, místopředsedou představenstva pražské hospodářské komory, aby vstup do nové etapy slavnostně odstartovali.
Zmíněný projekt implementace krajského akčního plánu podpory pražského školství je přitom již pátým společným projektem pražské komory a magistrátu. Záměrem realizátorů je do praxe pražského školství přinášet ty nejmodernější technologie a neustále posouvat kvalitu vzdělávání. Postupně se v Praze podařilo dokončit již 67 učeben napěchovaných moderními technologiemi. Třídy jsou pak rozmístěny v prostředí 25 středních škol, dvou speciálních škol a dvou škol uměleckých. Poslední tři učebny pak budou dokončeny a předány do konce tohoto školního roku.
Žádná technologie však ve výuce není nic platná bez připraveného a motivovaného pedagoga. Učitelé zapojených škol proto postupně získávají další podporu, potřebné kompetence, učí se techniku využívat ve své běžné pedagogické praxi a zjišťují, že dobře koncipovaná a technicky vybavená třída může být pro jejich práci skutečným parťákem.
Žáci díky novým učebnám a jejich vybavení značně posouvají kvalitu své přípravy a pracují s technologií „budoucnosti“, která je k vidění zpravidla jen ve špičkových firmách. Nejeden žák z Gymnázia Litoměřická již dnes přitom po maturitě cílí na další studium právě v oblasti IT a nové učebny mohou být dalším impulsem, který tento trend dále podpoří. „Gymnázium Litoměřická má skutečně velký potenciál pro další rozvoj a jeho studenti mohou přinést zajímavé podněty v rámci inovačních aktivit Hospodářské komory hl. města Prahy“, uzavřel svoji návštěvu Pavel Finger.
Ing. David Janata, MBA / hlavní manažer projektu
Komentáře k článku (0)
Napsat komentář