Střední škola Futurum Tomáše Jízdného otevírá gymnázium, bude připravovat studenty na zahraniční univerzity
Kromě zapojení technologií do výuky je pro Střední školu Futurum Tomáše Jízdného důležitý také indiv...
Číst článekPo zářijovém schválení programu iKAP 2 na Zastupitelstvu MHMP může Praha opět rozvíjet aktivity, které si vetkla za cíl realizovat ve snaze o růst kvality pražského školství. Nově k tomu využije dokonce dvou projektů. V prvním z nich se při realizaci potkává s Hospodářskou komorou hlavního města Prahy a 64 partnerskými školami. Z velké části přitom společně dále rozvíjejí aktivity, které se podařilo nastartovat již v minulosti. 48 stávajících supermoderních učeben, tzv. Center interaktivní výuky, doplní 21 dalších, síť 38 stávajících tříd, tzv. Polytechnických hnízd, bude rozšířena o další čtyři a všechna budou v provozu podpořena jak materiálně, tak co do financování lektorského týmu. 40 milionů korun si pak rozdělí zapojené školy na přímé financování svých aktivit formou tzv. šablon.
Výčet aktivit tím přitom zdaleka nekončí. Celkově je počítáno se zapojením několika desítek tisíc osob od žáků mateřských škol, základních a středních škol až po jejich učitele či veřejnost. Projekt reaguje mimo jiné také na poptávku vycházející ze strukturálních změn na pracovním trhu. Devět zapojených škol proto získá potřebnou technickou, materiální a personální podporu při rozjezdu svých vlastních aktivit celoživotního vzdělávání.
Je přitom zjevné, že nabídka projektu je již v pražském prostředí etablovaná. Pár týdnu po zahájení provozu prvních Polytechnických hnízd v novém období již můžeme slavit prvních 1000 návštěvníků.Koncept přitom zůstává stejný. Žáci během návštěvy Polytechnického hnízda stráví celkem čtyři hodiny v prostředí technicky vybavených učeben. Během té doby se věnují buď robotice, nebo práci v moderních dílnách. Své vlastní výrobky si mohou následně odnést domů a udělat tak radost nejen sobě, ale i svým rodičům. Zde mají žáci unikátní možnost pracovat pod dohledem vyškolených lektorů s robotickými stavebnicemi. Ty v miniaturní verzi simulují například robotické rameno, které se používá při výrobě automobilových dílů. Žáci se tak seznámí s technologií používanou v moderním průmyslu a kromě zlepšení motoriky, kterou umožní klasické „dílny“, se přiučí v základech i tomu, jak funguje současný průmysl.
Neměnný je i koncept tzv. Center interaktivní výuky, jejichž záměrem je do praxe pražského školství přinést ty nejmodernější technologie. Pedagogičtí pracovníci zapojených škol získají vedle moderních učeben a vybavení také potřebné kompetence. Žáci značně posunou kvalitu své profesní přípravy a naučí se pracovat se špičkovými technologiemi. V neposlední řadě pak jednotlivé školy otevřou své brány také pedagogům dalších středních a základních škol.
Kromě uvedených aktivit bude finančně podpořena činnost školních karierových poradců a koordinátorů spolupráce škol s podniky, stejně jako budou zorganizovány další stovky vzdělávacích akcí se zaměřením od polytechniky a rekvalifikací přes doučování žáků a účast odborníků z praxe přímo ve výuce až po zahraniční stáže téměř dvou stovek pražských učitelů.
Mgr. Daniel Hendrych, koordinátor aktivit
Komentáře k článku (0)
Napsat komentář